X
Tak for din besked. Vi vender tilbage hurtigst muligt.
Noget gik galt. Prøv venligst igen.
Skriv til os her
Vi sidder klar til en snak
Godkendte revisorer

Sådan håndterer vi dine persondata

Privatlivspolitik

Nordkyst Revision P/S, CVR nr.: 37605255 er dataansvarlig for de oplysninger, som vi indsamler om dig og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.

Vi tager din databeskyttelse alvorligt, og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der fortæller dig, hvordan vi behandler dine data.

Kontaktoplysninger

Hvis du ønsker at kontakte os angående vores behandling af dine personoplysninger, kan du gøre det på:

Behandling af persondata

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Såfremt du ikke ønsker at vi behandler disse oplysninger, kan det være problematisk at opretholde og imødekomme eventuelt indgåede aftaler.

Kunder

For at være kunde hos os, er det nødvendigt, at vi indsamler følgende personoplysninger om dig:

  • Navn, titel, adresse, telefonnummer, e-mail, foto, boligforhold, løn, skatteoplysninger, CVR-nummer, underskrift, dine bankoplysninger og i nogle tilfælde cpr. nummer. Desuden indsamler vi oplysninger om dine medarbejder i.f.m. lønbehandling på dine vegne jf. databehandleraftale.

Personoplysninger om kunder indsamles til følgende formål:

  • Behandling af dit køb og levering af vores ydelse
  • Administration af din relation til os
  • Assistance til din lønbehandling på dine vegne.

Disse oplysninger indsamles baseret på følgende retsgrundlag:

  • Opfyldelse af kontrakt, retslig forpligtelse, interesseafvejning.

Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Typisk vil oplysninger vedr. kunder blive slettet

  • Oplysninger om kunder slettes 5 år efter kunderelationens ophør.

Leverandører og samarbejdspartnere

For at være leverandør og samarbejdspartner hos os, er det nødvendigt at, vi indsamler følgende personoplysninger om dig:

  • Navn, titel, telefonnummer og e-mail.

Personoplysninger om leverandører og samarbejdspartnere indsamles til følgende formål:

  • Behandling af vores køb/ydelser
  • Administration af din relation til os

Disse oplysninger indsamles baseret på følgende retsgrundlag:

  • Opfyldelse af kontrakt, retslig forpligtelse, interesseafvejning.

Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Typisk vil oplysninger vedr. kunder blive slettet

  • 5 år efter relationens ophør el. når garantien på købte produkter er udløbet.

Cookies og brug af hjemmeside

Når du benytter vores hjemmeside, indsamler og behandler vi en række informationer. Det sker ved alm. tilgang af indhold.

Vi bruger cookies til at holde statistikker over besøg på webstedet og for at øge webstedets funktionalitet for vores brugere. Følgende oplysninger indsamles via cookies, når du besøger webstedet:

  • Browser type
  • Operativ system
  • IP-adresse
  • URL-adresse på sider, du besøger
  • Tidspunkt sider blev besøgt

Hvis du har fulgt et link fra en anden hjemmeside til nordkyst-revision.dk, registrerer cookien hvor du kom fra
Data fra cookies kan ikke bruges til at indsamle personlige oplysninger om dig. Du kan altid afvise brugen af cookies på din computer ved at vælge de relevante indstillinger i din browser (f.eks. Internet Explorer, Chrome, Firefox osv.). I de fleste browsere kan du, hvis du ikke ønsker at modtage cookies fra nordkyst-revision.dk, vælge avancerede cookieindstillinger (under internetindstillinger) og tilføje nordkyst-revision.dk til listen over websteder, du vil blokere cookies fra. Du kan også slette individuelle cookies eller alle cookies, der er gemt af din browser.

Hvis du besøger Nordkyst Revisions hjemmeside uden at afvise eller slette cookies, anses du for at have godkendt deres brug.

I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden:

  • Navn og e-mail-adresse. Det vil typisk være i forbindelse med brug af kontaktformularen på hjemmesiden.

Oplysninger indsamlet på hjemmesiden benyttes til følgende formål:

  • Optimering og drift af hjemmesideindholdet
  • Kontaktformular
  • Levering af vores ydelse når du vælger at uploade dokumenter

Disse oplysninger indsamles kun hvis du selv indtaster dem. Brug kontaktoplysningerne ovenfor, hvis du ønsker yderligere oplysninger, eller læs afsnittet ”Brug af cookies” nedenfor.

Jobansøgere

Ved modtagelse af ansøgning og bilag, bliver det fremsendte materiale gennemlæst af den relevante leder med det formål at kunne besvare og vurdere indholdet i forhold til et defineret job. Vores lovlige grundlag for behandling af din ansøgning er interesseafvejning.

Ansøgning og bilag bliver delt internt med relevante personer i rekrutteringsprocessen og bliver ikke videregivet til andre udenfor virksomheden.
Ansøgning og bilag gemmes indtil den rette kandidat er fundet, og rekrutteringsprocessen er afsluttet. Herefter vil ansøgning og bilag blive slettet. Hvis du giver samtykke gemmer vi den i 6 mdr.

Ved uopfordrede ansøgninger gemmes ansøgning og bilag i 6 måneder hvis du giver samtykke hertil. Ellers slettes ansøgning og bilag straks efter gennemgang og vurdering eller efter endt ansættelsesproces.
Hvis ansøgning og bilag gemmes i mere end 6 måneder, indhentes nyt særskilt samtykke hos kandidaten.

Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os. Brug kontaktoplysningerne ovenfor, hvis du ønsker yderligere oplysninger.

Øvrige oplysninger om behandling

Sikkerhed

Vi har truffet passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Dataminimering

Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at opfylde vores fastsatte formål. Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type data, der er nødvendig at indsamle og opbevare for vores forretningsdrift. Typen og omfanget af de persondata, vi behandler, kan også være bestemt af behovet for at opfylde en kontrakt eller en anden retlig forpligtelse.

Data holdes ajour

Da vores service er afhængig af, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse os om relevante ændringer i dine data. Du kan benytte kontaktoplysningerne ovenfor til at meddele os dine ændringer, så sørger vi for at opdatere dine persondata. Hvis vi selv bliver opmærksomme på, at data ikke er korrekte, opdaterer vi oplysningerne og giver dig meddelelse om dette.

Videregivelse af oplysninger

Vi benytter en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data, herunder leverandører af it-løsninger og lønbehandlere. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til deres egne formål. I relevante tilfælde videregives data til skat, banker, inkasso, ATP, hosting-bureauer, kommuner og for medarbejdere egen læge i tilfælde af sygdom.

Vi anvender kun databehandlere i EU eller sikre tredjelande, samt virksomheder i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Som databehandlere i lande uden for EU benyttes Google (til data opsamlet via cookies) som er medlem af US Privacy Shield.

Brug af cookies

Når du besøger vores website, indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.
Cookies gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Hvis du sletter eller blokerer cookies kan du risikere, at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Hvad er en cookie?

En cookie er en lille tekstfil, som vi gemmer på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie indeholder kun tekst, er ikke et program og indeholder ikke virus.

Sådan afviser eller sletter du dine cookies.

Du kan altid afvise cookies på din computer ved at ændre indstillingerne i din Internet-browser. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, er der mange funktioner og services, du ikke kan bruge, fordi disse funktioner og services forudsætter, at hjemmesiden kan huske de valg, du foretager.

Cookies som du tidligere har accepteret, kan efterfølgende slettes nemt. Benytter du en PC /computer med en nyere Internet-browser, kan du slette dine cookies ved at bruge genvejstasterne:

CTRL + SHIFT + Delete. Virker genvejstasterne ikke, og/eller benytter du en MAC, skal du starte med at finde ud af, hvilken browser du bruger og herefter klikke på det relevante link:

  • Microsoft Internet Explorer
  • Google Chrome
  • Safari
  • Firefox

Husk: Bruger du flere Internet-browsere, skal du slette cookies i dem alle.

Dine rettigheder

  • Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Du kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer dine persondata, og hvem, der modtager data om dig, i det omfang vi videregiver data i Danmark og i udlandet.
  • Hvis du anmoder om det, kan vi oplyse dig om de data, vi behandler om dig. Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder.
  • Hvis du mener, at de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes.
  • I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette dine persondata. Det gælder fx, hvis du trækker et eventuelt afgivet samtykke tilbage. Hvis du mener, at dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser.
  • Du har mulighed for at indgive en klage til Datatilsynet.
  • Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
  • Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata. Du kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af dine data til markedsføringsformål. Du kan bruge kontaktoplysningerne øverst til at sende en indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine persondata.
  • Du har mulighed for at benytte dig af dataportabilitet, i så fald du ønsker dine oplysninger flyttet til en anden dataansvarlig eller databehandler.
  • Vi sletter af egen drift dine persondata, når de ikke længere er nødvendige for det formål, som de er indsamlet til.

Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.

Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.